Hästar, söta små djur..

                               
                                                                    Louise och Nina



Hästar är nog människans bästa vän, varför ska hundar vara det ?
För att man kan ha dom inomhus ?
Right..
Hästar kan väl likagärna vara människans bästa vän, dom är ju faktiskt bättre än hundar.



* Vi kan ta oss fram med dom
* Dom förstår oss minst lika bra som hundar
* Vi kan rida på dom
* Dom kan bära oss om vi är skadade


Det var bara några saker som är bra med hästar.
Jag fattar liksom inte varför "Hunden är människans bästa vän"
Några kanske har katt som bästa vän ?
Eller häst ?
Eller vilket djur som helst !
Varför ska hunden vara så mycket bättre än alla andra djur ?
Kan någon berätta det för mej ?

Om man t.ex. sitter och pratar med någon och man säger att man har tre underbara katter hemma,
Vad får man för reaktion ? (förutsatt att det är en hundmänniska)
Jo, att katter är äckliga, vidriga och inget "djur".
Att hundar är så mycket bättre än katter ?
Det tycker inte jag, alla får ha en åsikt, men ärligt talat..
Om jag tycker om katter mer än hundar, LÅT MEJ GÖRA DET.
Jag låter väl er tycka om era hundar mest av allt eller ?


Jag blir så irriterad på alla hundmänniskor som tror att hundar är bäst.
Hundar är inte alls bäst, den är inte sämst heller, det har jag inte sagt.
Jag tycker bara att som i människovärlden, att alla ska vara lika mycket värda.

Kom nu inte och säg "Min hund kostade mer än din katt"
Vet du hur arg jag blir över sånt eller ?
Det har väl fan inte med pengar att göra ?
Skaffade inte ni husdjur för att ni ville och älskar det ?
Det gjorde jag iallafall, oavsätt hur mycket jag betalade för mina katter så är dom fortfarande lika mycket värda som min häst. 
Min häst kostade 6000kr, jag har lagt ut mycket mer än så. Men själva Nina kostade 6000kr iaf.
Min ena katt kosta 5kr, den andra är en hittekatt som trivdes hos oss, och den tredje fick jag i födelsedagspresent.

Katterna är mycket billigare än min häst, men dom betyder fortfarande lika mycket.
Jag tycker inte att det har med pengarna att göra, utan av kärlek och vilja.

Det är min åsikt iallafall.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0