Olbiz Pompeji

Lillhästen, min kärlek, mitt liv. Fy vad jobbigt det känns att behöva sälja honom. Hade jag haft pengar, tid och plats hade han fått vara kvar för alltid.. Jag har ändå kännt honom sen han var bebis liksom. Älskade pompeplutten, det vackraste i världen. Fan vad jag inte vill!

Olbiz Pompeji
1998
e. Pommac u. Oritit ue. Blue chief

Den vackraste bruna färgen, alldeles gyllenbrun på sommaren, och kastanjebrun på vintern. Busigt ponnyruffs och världens tanigaste men charmigaste pannlugg. Och ärret på pannan, den sammetslena mulen, ögonen som alltid är fulla med bus. Det här är ett av de jobbigaste besluten jag någonsin tagit. Och ett av de mest egoistiska. Vem försöker jag lura? Jag säljer honom inte för HANS skull, utan för min skull. Jag kommer inte längre med honom, jag får snart inte tävla honom längre, jag vill ha ett ungsto som jag kan tävla och träna med. Jag är klar med ponnytiden.

Photobucket Photobucket

Åh, älskade vännen min...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0